Reunite Ukraine
Reunite Ukraine QR Code

Опитування

Що ви найбільше хотіли би бачити на шкільному сайті?
 

Авторизація



Календар

< жовтня 2017 >
П В С Ч П С Н
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Переклад сайту / Website translation

EnglishPolish

Хто на сайті

На даний момент 65 гостей на сайті
Я обираю здорові звички PDF Друк
Освітньо-реабілітаційний простір - Навчальна діяльність

DSC 0787

DSC 0789

DSC 0797

DSC 0798

DSC 0800

DSC 0808

DSC 0809

Конспект уроку з основ здоров'я 5-А клас

підготувала вчитель Коханюк Ю.С.

Тема уроку: Я обираю здорові звички.
Мета: вказати учням на значення звичок у житті людини, на їх взаємозв’язок зі здоров’ям, дати уявлення про причини формування позитивних і негативних звичок, роль у цьому соціальних умов; учити порівнювати корисні та шкідливі звички, робити відповідні висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, систематизувати; сприяти формуванню життєвих навичок і компетенцій учнів; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: малюнки підручника, роздавальний матеріал, папір формату А3, маркери, скотч.

Висловлення-епіграф до уроку: «Здоров’я — усьому голова, твоє здоров’я — у твоїх руках»; «Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Встановлення позитивного емоційного настрою

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

— Пригадайте, що таке здоров’я?

— Від чого воно залежить?

— Чи залежить здоров’я безпосередньо від нас самих? Наскільки?

— Що називають способом життя? (Це той чинник здоров’я, який безпосередньо пов’язаний із поведінкою людини)

— Продовжте речення: «Складовими здорового способу життя є…». Охарактеризуйте сказане вами.

ІІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку

Ми починаємо вивчати новий розділ «Соціальна складова здоров’я». У цьому розділі ми будемо вивчати складові здорового способу життя. Тема сьогоднішнього уроку — звички, їх види та вплив на здоров’я людини.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Поняття «звичка»

— Пригадайте, чи доводилося вам під час виконання певних дій відчувати потребу або бажання робити це знову і знову? Наведіть приклади.

Це і є ваші звички. Звичка — це особлива форма поведінки людини, що виявлена в здатності робити ті чи інші дії, закріплені внаслідок багаторазового їх повторення.

— Які ви знаєте звички? Наведіть приклади звичок членів своєї родини, товаришів, своїх.

Звички бувають корисні, які зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини. Ще окремо виділяють нейтральні звички. Вони ніяк не впливають на здоров’я і спосіб життя людини, а просто вирізняють людину серед інших.

2. Робота в групах

Клас об’єднується в дві групи: «Мийдодір» і «Айболить».

Завдання групам:

«Мийдодір» — скласти список корисних звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я;

«Айболить» — скласти список шкідливих звичок і дати пояснення, як вони впливають на стан здоров’я.

Після закінчення роботи представники кріплять плакати на дошці та звітують.

Приклади корисних звичок:

1. Мити руки перед їжею, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки.

2. Чистити зуби, регулярно митися під душем.

3. Спати з відчиненою кватиркою.

4. Робити вранішню гімнастику.

5. Дотримувати режиму дня.

6. Охайність, чесність, увічливість.

Приклади шкідливих звичок:

1. Гризти нігті.

2. Плямкати та сьорбати під час їжі.

3. Облизувати пальці.

4. Колупатися в носі.

5. Кидати на підлогу сміття.

— Висновок. Отже, як впливають на стан здоров’я шкідливі звички? (Руйнують здоров’я )

Як впливають на стан здоров’я корисні звички? (Сприяють збереженню та формуванню здоров’я)

3. Оздоровлювальна вправа. Релаксація «Відчуття свіжості»

(Слова вчителя учні відтворюють у відповідних рухах і міміці.)

Учитель. Безумовно, бути завжди чистим і охайним — корисна звичка.

Відчуття свіжості — прекрасне відчуття! Уявіть собі чудовий літній ранок. Ви прокинулися з першими променями сонця, усміхнулися йому, солодко потягнулися, зробили кілька плавних рухів руками, тулубом. Настав час приймання водних процедур. Ви стаєте під душ і уявляєте, як тепла водичка змиває з вас сумні або обтяжливі думки, відбиток неприємних подій, позбавляє важкості й сонливості. Натомість прохолодна вода наповнює вас позитивною енергією, додає бадьорості, оптимізму, свіжості, краси.

V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів

  1. 1.Гра «Лото-здоров’я», у якій я пропоную вам прийняти участь. Для цього ми створимо дві команди з учнів 5 класу.
    У чарівному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзі виймає кульку з номером, якому відповідає питання, на яке гравець повинен дати відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
    Запитання для першої команди
    1. Вибери з переліку продуктів тільки ті, які можуть нашкодити здоров’ю: сметана, яблука, огірки, пепсі-кола, хліб, молоко, чіпси.
    2. Який телефонний номер потрібно набрати у разі виникнення пожежі? (101).
    3. Як називаються коливання земної поверхні, що виникають унаслідок підземних поштовхів величезної сили? (Землетрус).
    4. Що треба робити, щоб не хворіти, легше і швидше переносити зміни погоди? (Загартовуватися).
    5. Кого називають «пасивним курцем»? (Людину, яка вдихає тютюновий дим, але сама не курить).
    Запитання для другої команди
    1. Вибери з переліку людських звичок ті, які корисні для здоров’я: загартовування, куріння, чищення зубів, гризти нігті, ввічливість, говорити неправду.
    2. Куди потрібно звертатись і який телефонний номер потрібно набирати, у разі виявлення крадіжки? (У міліцію, 102).
    3. Як називають розлиття річки при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів і злив? (Повінь).
    4. Яка невиліковна хвороба передається тільки через кров, спричиняється вірусом імунодефіциту, який ослаблює організм? (СНІД).
    5. Яке приміщення у будинку є найнебезпечнішим? Чому? (Кухня, адже в ній містяться різні електроприлади, газова плита).

Діти а зараз давайте подивимося на деревце і скажемо, чого йому не вистачає? (листочків). А для того, щоб деревце зазеленіло, вам потрібно йому допомогти. Для цього у вас на столах лежать листочки, на яких написані корисні і шкідливі звички. Ваше завдання вибрати тільки корисні звички, які сприяють збереженню здоров’я і роблять наше життя гарним і щасливим. (Листочки з правильними відповідями прикріплюються до дерева).
Корисні звички (листочки). Посміхатися друзям, бути чемним і вихованим, займатися фізкультурою, бути чесним і відкритим, загартовування, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування, мити руки перед вживанням їжі, оберігати природу, дбати про рідних, знати свої права та обов’язки, чистити зуби, здобувати освіту, вивчати правила дорожнього руху, не чіпати бездомних собак і кішок,не відкривати двері незнайомим.
Шкідливі звички (листочки). Куріння, алкоголізм, вживання наркотиків, неповага до старших, битися з товаришами, гризти нігті, гратися з електроприладами, ходити по льоду, бути злим і роздратованим, гратися з сірниками, ходити по залізничним коліям, купатися у заборонених місцях, бути жадібним і заздрісним, перебігати дорогу під час руху авто.

VІ. Підсумок уроку

1. Колективне читання віршів

Щоб міцне здоров’я мати,

Треба дуже добре знати

Дітям правила прості

Та за змістом — золоті.

Щоб нічого не боліло

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити

Та в охайному ходити.

Щоб здорові зуби мати,

Слід про них щоденно дбати,

Чистить, ротик полоскати,

А твердого не кусати.

Овочі та фрукти мити,

Щоб ніколи не хворіти,

Бо мікроби щохвилини

Так і линуть до людини.

Та й волосся причесати,

Щоб красивий вигляд мати.

А в кишені кожну днину —

Носову носи хустину!

Щоб здоровим довго жити,

Воду слід усім любити,

Мило, пасту, гребінець —

Будеш справжній молодець!

2. Обговорення змісту притчі

Притча:

«У лісі росте маленька травичка, яка має маленькі корінці. Більша травичка має міцніше коріння, кущі ще міцніші, дерево має великі корені.

Корінь — це звичка.

Яку рослину легше вирвати?(Маленьку травичку)

Учитель. Правильно. Маленькі корінці — маленькі звички, їх легко позбутися. Позбутися важко «закоренілих» звичок, тобто великих коренів.

VІІ. Домашнє завдання

 Щоб міцне здоров’я мати,

Треба дуже добре знати

Дітям правила прості

Та за змістом — золоті.

Щоб нічого не боліло

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити

Та в охайному ходити.

Щоб здорові зуби мати,

Слід про них щоденно дбати,

Чистить, ротик полоскати,

А твердого не кусати.

Овочі та фрукти мити,

Щоб ніколи не хворіти,

Бо мікроби щохвилини

Так і линуть до людини.

Та й волосся причесати,

Щоб красивий вигляд мати.

А в кишені кожну днину —

Носову носи хустину!

Щоб здоровим довго жити,

Воду слід усім любити,

Мило, пасту, гребінець —

Будеш справжній молодець!

 
Copyright © 2012 by Jester.