Діяльність органів учнівського самоврядування Друк
Написав Maxim   
Субота, 14 листопада 2020, 12:23

Педагог – організатор

Животовська О.О.

“Успіху досягає не той, хто робить багато,

а той, хто робить небагато,

але те, що потрібно у даний момент ”

В. Воронцов

НАШ ДЕВІЗ:

Ми все бачимо, чуємо, записуємо, реагуємо і допомагаємо.

Ви виконуєте і живете дружно.

До групи методів самоорганізації життєдіяльності учнів, що забезпечують формування товариських взаємовідносин і організаторських здібностей, належить самоврядування. Самоврядування – метод самоорганізації учнівського колективу, який забезпечує формування позитивних взаємовідносин та безпосереднє включення учня до соціально значущих видів діяльності.

При побудові моделі діяльності учнівського самоврядування слід дотримуватися таких принципів:

1. поєднання громадських і особистісних інтересів у роботі органів учнівського самоврядування, самовизначення особистісної мети в конкретних проблемах;

2. єдність прав і обов’язків особистості, її соціальна захищеність та суспільна відповідальність;

співпраця з педагогами;

3. в основу діяльності покладені суспільно значущі мотиви, морально-етичні норми спілкування.

Визначають такі функції самоврядування:

1. адаптаційна - встановлення особистістю гармонійних стосунків у колективі;

2. інтеграційна - поєднання колективних та індивідуальних видів діяльності; взаємодія учнів, педагогів, батьків;

3. рефлексії та прогнозування - визначення перспективи на основі діагностики;

4. формування управлінської культури.

Однією з поширених педагогічних помилок, яка зустрічається ще й сьогодні, є протиставлення педагогічного керівництва розвитку самодіяльності учнів.

Адміністративність, шаблонність, авторитарність у педагогічному керівництві не сприяють розвитку учнівського самоврядування, ініціативі й творчості учнів.

Формування ініціативної особистості, здатної приймати нестандартні рішення, неможливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні громадськими справами через організацію колективної творчої діяльності та учнівського самоврядування.

Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні глибоко й всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків. Керівництво життям шкільного або класного колективу доручається спочатку частині активу, а потім, поступово, всьому учнівському колективу. Організація учнівського самоврядування в учнівському колективі - надзвичайно складний і багатоплановий процес. Він вимагає від педагогічного колективу значних колективних зусиль, єдності в цій роботі.

Головними вимогами для успішного розвитку учнівського самоврядування мають бути:

  • зацікавленість у його розвитку адміністрації, педагогічного колективу та більшості учнів;
  • чіткий розподіл обов’язків у керівництві органами учнівського самоврядування;
  • оптимальна структура учнівського самоврядування з урахуванням специфіки навчального закладу;
  • чітка система роботи органів учнівського самоврядування в масштабі школи, класу (єдині: вимоги, документація);
  • гласність у його роботі (стенди підсумків змагань, стінгазети, бюлетені тощо);
  • нагородження, заохочення переможців через систему роботи учнівського самоврядування.

У межах шкільного самоуправління розроблено правила поведінки для учнів, а також умови змагань між класами та правила рейдів.

Виховну роботу в школі організовуємо за методикою колективної творчої діяльності, коли діти спільно з педагогами планують, готують, розробляють хід свят, виховних заходів, проводять їх та аналізують досягнення і невдачі, результати. Особливістю проведення таких заходів є зайнятість кожного учня в тій чи іншій мірі, відповідальність кожного учня за якусь окрему ділянку роботи, що сприяє вихованню в учня соціальної активності, допомагає йому реалізувати себе, самоствердитися, вчить правильно і з користю для себе організувати свій вільний час.

Крім того, існує низка документів, знайомство з якими для учнів нашої школи обов'язкове. Це Кодекс честі учня, Закони шкільного життя, Правила безпеки життєдіяльності, Режим дня.

Важливою складовою частиною роботи шкільного активу є участь старшокласників в активній правоохоронної діяльності. Залучення учнів у таку діяльність вирішує два взаємопов'язані завдання: з одного боку, вони беруть участь у конкретних заходах з підтримання дисципліни і правопорядку серед неповнолітніх у школі, з іншого - у них виробляються правові переконання і навички правомірної поведінки. Саме в процесі активної правоохоронної діяльності школярі навчаються практично застосовувати норми чинного законодавства у повсякденному житті, набувають досвіду використання їх у боротьбі проти правопорушень.

Організація заходів соціальної спрямованості за участю підлітків, благодійних концертів, роботи з благоустрою територій, всілякі акції милосердя, зустрічей з працівниками правоохоронних органів, конкурсів малюнку з антинаркотичної і антитютюнової тематики серед школярів, організація спортивних заходів, спартакіади сприяють більш глибокому усвідомленню та засвоєнню учнями правових норм, загострюють почуття відповідальності, зміцнюють зв'язок з колективом.

Щороку у вересні місяці відбуваються класні збори, під час яких обираються лідери класів, які будуть представниками на шкільних загальних зборах. Потім проводимо вибори президента та обираємо учнівський актив. На сьогоднішній день учнівське самоврядування «Веселкової країни» - це 9 лідерів, які є учнями 7-10-х класів:

1.Містеревич Ольга

2.Гончарова Анастасія

3.Кім Анастасія

4.Лакатош Альберт

5.Кікта Родіон

6.Шило Вікторія

7.Беля Юлія

8.Штейнгауер Діана

9.Кальчева Вікторія

Активісти пропагують здоровий спосіб життя, доброчинність та активне дозвілля. Разом ми організовуємо свята, концерти, спортивні змагання, благодійні акції. В межах шкільного Парламенту діє 5 секторів учнівського самоврядування: «Правовий», «Відпочинок», «Спорт», «Чистота і порядок, «Турбота». Засідання активу проводимо один раз на місяць. Над кожною колективною справою ми працюємо старанно: організовуємо і проводимо благодійні акції, спортивні заходи, шкільні свята. Як свідчать відгуки публіки, наші заходи, що ми влаштовуємо для малечі та дорослих, цікаві.

Значне місце у нашій справі займає профілактична робота з правопорушниками (анкетування, дисциплінарні лінійки, залучення до шкільних справ і заходів). Активісти спільно з керівником Клубу правових знань, педагогом – організатором, психологом тримають на контролі поведінку учнів під час уроків, у вільний час, під час виконання режимних моментів, проводять рейди - перевірки санітарного стану спальних кімнат, зовнішнього вигляду учнів. Ця робота проводиться у вигляді змагань між класами.

Як завжди, у період підготовки до заходів заздалегідь розподіляються доручення між усіма лідерами, аби кожний знав свої функціональні обов’язки.

Ми різні, але ми – дружна команда, об’єднана спільною метою. Попереду у нас ще багато планів, багато заходів, конкурсів, акцій та плідної праці.

Останнє оновлення на Субота, 14 листопада 2020, 12:29