Головне меню

Опитування

Що ви найбільше хотіли би бачити на шкільному сайті?
 

Авторизація



Переклад сайту

Русский языкEnglish

Хто на сайті

На даний момент 31 гостей на сайті

Інформація

Річний звіт про навчально-виховну діяльність за 2019-2020 н.р. PDF Друк e-mail
Написав Maxim   
Четвер, 22 жовтня 2020, 08:34

АНАЛІЗ ВИКОНАННЯ РІЧНОГО ПЛАНУ ЗА 2019/2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Основна діяльність закладу протягом 2019/2020 навчального року була спрямована на забезпечення умов для реалізації політики держави у сфері освіти щодо надання якісних освітніх і корекційно-реабілітаційних послуг дітям з особливими освітніми потребами. У школі навчаються учні із порушенням інтелектуального розвитку легкого та помірного ступенів і діти із ЗПР. На початку навчального року налічувалося 167 учнів, з яких було сформовано 16 класів, 7 початкових і 9 другого ступеня освіти. Протягом року відбувався рух учнів, на сьогодні їх у закладі 183. Дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування нараховувалось 94 особи, з них опікунів мають 4 дитини.

Середня наповнюваність класів становила 11 учнів. За навчальний рік до школи прибуло 42 дітей, вибуло 19. Випускників 44 учні, враховуючи дітей 4 класу ЗПР.

Причини вибуття учнів зі школи слідуючі:

-переведено до іншої школи – 9;

-усиновлено – 3;

-взято під опіку – 3;

-повернуто батькам -1;

-влаштовано у прийомну сім’ю – 2;

-інші причини -1.

У зв’язку з введенням карантину на державному рівні останні два місяці заклад працював і в дистанційному режимі (з учнями, які перебували вдома), і в очному (з учнями, які залишалися в закладі). Структура навчального року залишилася незмінною, програмовий матеріал вивчено, на якому рівні він засвоєний учнями, які вчилися дистанційно, ще належить відстежити. Навчальний рік для усіх дітей закінчився 29 травня, для дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування було проведено свято Останнього дзвоника.

Учнів 4 класу ЗПР, 9-х класів ЗПР та 10 класів дітей з порушенням інтелектуального розвитку звільнено від проходження ДПА згідно Порядку проведення ДПА, затвердженого наказом МОН України від 17.12.2018 №1369, розділ IV пункту 3.

На кожному рівні навчання педагогами забезпечується виконання державних програм, а також дається теоретична і практична підготовка дисциплін навчального плану, з метою максимального розвитку особливих дітей, усвідомленого і добровільного вибору подальших життєвих цілей.

Навчальний рік учні закладу закінчили з таким рівнем навчальних досягнень:

-всього атестовано 146 учнів, 1-2 класи не оцінювалися в балах, у цих класах використовується формулювальне оцінювання і кожній дитині видається свідоцтво досягнень учнів, де за спеціальними критеріями оцінюється розвиток дитини, набуті компетенції з різних предметів.

 

 

Жоден учень не має високого рівня знань, достатній рівень мають 22 вихованці (15%), 109 (75%) засвоїли навчальний матеріал на середньому рівні, 15(10%) дітей мають початковий рівень знань.

В класах УПК маємо:

Клас

Кільк. учнів

Атестовано

Високий

Достатній

Середній

Початковий

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

10

10

-

-

5

50%

5

50%

-

-

13

13

-

-

3

23%

9

69%

1

8%

8

8

-

-

3

38%

3

38%

2

24%

13

13

-

-

-

-

9

70%

4

30%

16

16

-

-

2

12%

14

88%

-

-

10

10

-

-

-

-

10

100%

-

-

10

10

-

-

-

-

10

100%

-

-

80

13

16%

60

75%

7

9%

У порівнянні з минулорічними показниками рівня знань спостерігається тенденція до погіршення: початковий рівень 9% (минулий рік 7%), середній 75% (минулий 68%), достатній 16% (минулий 25%). Протягом декількох останніх років рівень знань дітей погіршується. У 7А, 9А, 9Б класах якість знань складає 0%. Найвищий показник якості знань мають учні 3А класу – 50% (вчитель Манжара Т.В.).

У класах для дітей з порушенням інтелектуального розвитку:

Клас

Кільк. учнів

Атестовано

Високий

Достатній

Середній

Початковий

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

10

10

-

-

-

-

7

70%

3

30%

10

10

-

-

5

50%

5

50%

-

-

5

10

10

-

-

1

10%

8

80%

1

10%

7

7

-

-

2

28%

4

57%

1

15%

10

10

-

-

-

-

10

100%

-

-

7

7

-

-

-

-

6

86%

1

14%

10

12

12

-

-

1

9%

9

75%

2

16%

66

9

15%

49

74%

8

11%

У клаах для дітей з порушенням інтелектуального розвитку спостерігається також зниження рівня знань дітей. Найгірші показники мають учні 3-Б класу, там 30% учнів мають початковий рівень знань.

При аналізі рівня навчальних досягнень з окремих предметів виявлено наступне:

-у 5-9 класах для дітей із ЗПР:

Предмети

2018/2019 н.р.

2019/2020 н.р.

Вис.

Дост.

Сер.

Поч.

Вис.

Дост.

Сер.

Поч.

Історія України

-

46/73%

16/25%

1/2%

-

23/46%

26/52%

1/2%

Всесв. історія

-

43/74%

15/26%

-

-

34/58%

23/40%

1/2%

Правознавство

-

12/92%

1/8%

-

-

18/90%

2/10%

-

Географія

-

31/53%

27/47%

-

31/54%

26/46%

-

Природознавство

-

14/70%

6/30%

-

-

18/90%

2/10%

-

Біологія

-

34/60%

24/40%

-

-

27/47%

30/53%

-

Англійська мова

-

41/52%

37/48%

-

-

23/40%

35/60%

-

Зарубіжна л-ра

-

67/87%

11/14%

-

-

37/64%

20/36%

-

Трудове навчан.

2/2%

61/78%

15/20%

-

4/7%

46/80%

7/13%

-

Фізика

-

21/49%

22/51%

-

-

20/41%

29/59%

-

Хімія

-

4/9%

38/88%

3/3%

-

14/29%

35/71%

-

Основи здоров’я

-

55/70%

23/30%

-

-

39/67%

18/23%

-

Математика

-

9/25%

23/65%

3/10%

-

22/38%

35/62%

-

Алгебра

-

10/23%

33/77%

-

-

9/16%

47/74%

4/8%

Геометрія

-

9/20%

32/74%

2/6%

-

15/26%

40/64%

2/2%

Українська мова

-

46/59%

32/41%

1/2%

-

23/40%

32/56%

2/4%

Українська л-ра

-

46/59%

32/41%

-

-

29/51%

27/47%

1/2%

Фіз. культура

7/10%

57/87%

1/3%

-

5/9%

40/86%

3/5%

-

Інформатика

-

57/73%

21/27%

-

-

34/60%

23/40%

-

За результатами навчальних досягнень учнів із ЗПР спостерігається незначне погіршення знань з окремих предметів: історії України, всесвітньої історії, англійської мови, зарубіжної літератури, фізики, математики, алгебри, української мови і літератури, основ здоров’я, інформатики.

Покращилися знання учнів з біології, трудового навчання, хімії, геометрії, фізичної культури.

Класи дітей з порушенням інтелектуального розвитку (5-10 класи):

Предмети

2018/2019 н.р.

2019/2020 н.р.

Вис.

Дост.

Сер.

Поч.

Вис.

Дост.

Сер.

Поч.

Історія України

3/10%

12/37%

16/53%

-

-

10/56%

7/39%

1/5%

Географія

-

14/50%

14/50%

-

-

14/53%

12/47%

-

Природознавство

1/4%

10/36%

17/60%

-

2/6%

18/52%

14/42%

-

СПО

1/4%

14/50%

13/46%

-

-

25/55%

21/45%

 

Трудове навчан.

-

20/44%

20/44%

1/2%

1/2%

19/40%

25/56%

1/2%

Фізика і хімія в побуті

1/4%

12/67%

5/29%

-

3/7%

29/68%

9/25%

-

Математика

2/5%

23/56%

16/39%

-

3/10%

20/68%

6/22%

-

Українська мова

4/10%

26/61%

11/29%

-

1/2%

35/76%

10/22%

-

Українська л-ра

4/10%

19/46%

18/44%

-

2/4%

32/70%

12/26%

-

Фіз. культура

-

-

-

-

1/4%

5/12%

19/80%

1/4%

Образотв. м-во

-

4/20%

5/25%

11/55%

-

7/26%

19/73%

1/1%

Музичне м-во

-

9/45%

11/55%

-

-

20/74%

5/11%

2/15%

Інформатика

1/2%

21/51%

19/47%

-

-

33/71%

13/27%

-

Правознавство

-

-

-

-

2/17%

7/58%

3/25%

-

Основи здоров’я

4/9%

10/24%

27/67%

-

2/6%

18/51%

15/43%

-

Таким чином, порівнюючі навчальні досягнення учнів у класах з порушенням інтелектуального розвитку цього року з минулорічними, спостерігаємо погіршення рівня знань з таких предметів: природознавства, фізики і хімії в побуті, основ здоров’я, математики, української мови і літератури.

Покращилися знання учнів з СПО, трудового навчання, історії України. Тобто, майже з усіх предметів робочого навчального плану маємо нижчі показники рівня знань.

У початковій школі 1-2 класи працювали за програмою НУШ, оцінювання знань учнів носило формувальний характер. Воно передбачає, що вчитель стежить за навчальним поступом кожного учня. Учні цих класів отримали свідоцтва навчальних досягнень спеціального зразка.

3-4 класи оцінювалися балами і вербально, оцінюванню в балах підлягали лише математика, українська мова, англійська мова та природознавство.

У 3-4 класах маємо:

Клас

Кільк. учнів

Вчитель

Предмет

Рівень знань

Вис.

Сер.

Дост.

Почат.

10

Манжара Т.В.

Шрамко І.М.

Математика

Укр. мова

Літер. читання

Природознав.

Англ. мова

-

-

-

1/10%

-

2/20%

4/40%

1/10%

8/80%

6/60%

8/80%

6/60%

9/90%

1/10%

4/40%

-

-

-

-

-

13

Савченко Ю.П.

Шрамко І.М.

Математика

Укр. мова

Літер. читання

Природознав.

Англ. мова

-

-

-

-

-

3/23%

6/46%

4/31%

5/38%

8/61%

10/77%

7/54%

9/69%

8/62%

5/39%

-

-

-

-

-

ÂÂÂ В учнів 3-4 класів ЗПР переважає достатній рівень знань.

У 3-4 класах для дітей з порушенням інтелектуального розвитку спостерігається слідуюче:

Клас

Кільк. учнів

Вчитель

Предмет

Рівень знань

Вис.

Сер.

Дост.

Почат.

9

Скрипак Л.О.

Математика

Укр. мова

Літер. читання

Природознав.

-

-

-

-

3

1

2

5

5

8

5

4

1

-

2

-

10

Дерев’янко М.А.

Математика

Укр. мова

Літер. читання

Природознав.

-

-

-

-

5

5

5

5

5

5

5

5

-

-

-

-                      

Переважна більшість учнів 3Б класу мають середній рівень знань (вч. Скрипак Л.О.) В учнів 4Б класу (вч. Дерев’янко М.А.) рівень знань знаходиться на середньому рівні (50%) та достатньому (50%).

Відстеження рівня навчальних досягнень учнів 4 класів і навчальних досягнень цих класів у 5 класі дає картину їх різкого погіршення. Це говорить про те, що вчителі молодшої та середньої ланки працюють розрізнено, не знають детально вимог програм і недостатньо вивчають особливості розвитку учнів.

Результати перевірки навичок читання учнів початкових класів показали слідуюче:

-у класах для дітей із ЗПР на кінець навчального року налічується 34 особи. Літерами і складами читають 8 учнів (на початок семестру 11), словами і складами 13 дітей (на початок семестру 9), цілими словами -13 (на початок семестру -7). Тобто відстежується позитивна динаміка порівняно з початком семестру.

-помилки різного характеру під час читання допустили 29 дітей (85%), розуміють зміст прочитаного 44% учнів, частково розуміють 50%, зовсім не розуміють – 6%. Отже вчителям початкових класів слід розробити заходи щодо вдосконалення навичок читання, ліквідації найбільш характерних помилок, розуміння змісту прочитаного учнями.

У класах для дітей з порушенням інтелектуального розвитку на кінець навчального року налічується 44 учні. Літерами і складами читають 13(30%) учнів, поскладове читання у 17(39%) дітей, словами і складами 12(28%), цілими словами 2 учнів(2%). На початок семестру всі показники були значно кращими. Значна кількість учнів даних класів (18%) зовсім не розуміють змісту прочитаного, частково розуміють прочитане 36%. Майже всі діти допустили помилки під час читання. Порівняно з початком ІІ семестру якість читання знизилася. Це певною мірою можна пояснити об’єктивними причинами, а саме: проведенням дистанційного навчання, відсутністю належного контролю за читанням з боку батьків, відсутністю в сім’ях дитячої художньої літератури.

З метою покращення навчальних досягнень учнів закладу у 2020/2021 навчальному році педагогічним працівникам рекомендується:

-провести на початку навчального року діагностику рівня засвоєння програмового матеріалу з усіх предметів, що вивчався дистанційно та виявити прогалини в знаннях учнів;

-розробити скориговані календарно-тематичні плани з урахуванням стану засвоєння навчального матеріалу;

-з метою максимальної ліквідації прогалин у знаннях учнів адаптувати навчальний матеріал до індивідуальних особливостей учнів, розробити індивідуальні навчальні плани для дітей з нижчими пізнавальними можливостями;

-забезпечити індивідуальний та диференційний підхід в процесі навчальної діяльності учнів;

-скоригувати корекційно-розвиткову роботу з урахуванням не проведених занять та не засвоєного учнями навчального матеріалу;

-забезпечувати формування в учнів з особливими освітніми потребами ключових компетентностей. Зокрема це формування життєвих, соціальних компетентностей учнів. Здійснення їх допрофесійної підготовки, соціалізації;

-педагогічним працівникам закладу організувати психолого-педагогічну, трудову, фізичну соціальну реабілітацію учнів шляхом створення оптимальних умов для їх фізичного, інтелектуального та психологічного розвитку;

-створити умови для особистісно-професійної орієнтації, системного удосконалення загальноосвітньої та фахової підготовки учнів, забезпечення професійного самовизначення у співпраці із закладами професійної (професійно-технічної освіти);

-систематично підвищувати рівень спеціальних фахових знань педагогів, як шляхом самоосвіти, так і шляхом здобуття спеціальної освіти за відповідними напрямками колекційної педагогіки.

Виховна робота.

Сучасна школа вимагає докорінного переосмислення усієї системи виховання, оновлення змісту, форм і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності, створення умов для самореалізації у різних видах творчої діяльності. Головною метою виховання є підготовка учнів до повноцінного суспільного життя.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтувався на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,«Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, плану роботи школи на 2019/2020 н.р.

Виховна робота в школі здійснювалась у відповідності до Програми Міністерства освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» за основними напрямками і була направлена на створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективах, який сприяв формуванню творчої особистості учнів через організацію різноманітних форм виховної діяльності для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм.

Згідно з річним планом роботи школи у 2019/2020н.р. педагогічний колектив працював над проблемною темою виховної роботи: " Життєва компетентність дітей – основа розвитку особистості», основною метою якої є створення сприятливого шкільного середовища, налагодження партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу, визнання дитини як найвищої соціальної цінності.

Реалізація проблемної теми і завдань виховної роботи протягом 2019-2020 навчального року здійснювалася шляхом співпраці педагогічного та учнівського колективів, роботи з батьками, позашкільними закладами та громадськими організаціями; через використання найбільш поширених виховних технологій.

Пошук сучасних шляхів і засобів виховання учнів здійснювався на засадах педагогіки творчості і становив одну із найактуальніших проблем навчально-виховного процесу. Основним завданням педагогів було зацікавити дітей різними формами та напрямками діяльності, згуртувати класні колективи, активізувати  роботу учнівського самоврядування. Уся виховна робота школи спрямована на кінцевий результат — випускника школи, який повинен володіти відповідними якостями та вміннями.

Заклад працював над вирішенням визначених завдань:

-формування особистих рис громадянина України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

-забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та соціальних вимог. Допомогти кожній дитині знайти своє місце в шкільному колективі;

-утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі поваги, взаєморозуміння, взаємодопомоги;

-посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;

-формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, як найвищої цінності, формування навичок здорового способу життя;

-створення умов для соціального захисту дітей;

-підвищення рівня вихованості учнів школи.

Метою виховної діяльності було створення цілісної моделі виховної системи на основі патріотичних, громадянських та загальнолюдських цінностей, тому виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових ліній:

- ціннісне ставлення особистості до себе;

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- ціннісне ставлення особистості до природи;

- ціннісне ставлення особистості до праці;

- ціннісне ставлення особистості до культури і мистецтва;

- ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей.

Всі напрямки виховної діяльності здійснювались через заходи, передбачені річним планом роботи школи, планами роботи класних керівників, вихователів, психолога, соціального педагога, педагога-організатора, керівників гуртків, які враховували особливості виховання
дітей та відображались у системі загальношкільних заходів.

Протягом року проведено ряд тематичних тижнів і місячників під час яких педагоги використовували різноманітні форми й методи роботи. Цікаво і змістовно проведено олімпійський тиждень, тижні толерантності та превентивного виховання, місячники основ безпеки життєдіяльності, родинно-сімейного, морально-етичного, естетичного та правового виховання.

З метою реалізації зазначеної програми, Концепції національно-патріотичного виховання у школі були сплановані та проведені різноманітні виховні тематичні заходи національно-патріотичного виховання : День Захисника Вітчизни, День Збройних Сил України, День українського козацтва, День Гідності та Свободи, День пам’яті жертв голодоморів, заходи до Дня Пам’яті та Примирення, святкові концерти, уроки мужності, конкурси малюнків, акції.

Протягом року належна увага приділялася превентивному вихованню учнів. Здійснювались заходи щодо профілактики правопорушень, дитячої бездоглядності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили у складні умови. Спільна робота всіх учасників освітнього процесу спрямована на попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Адміністрацією школи та педагогічним колективом велика увага приділяється роботі з дітьми, які потребують посиленої педагогічної уваги. З ними постійно проводиться психолого – педагогічна корекційна робота. Вивчено стан охоплення у гуртках, спортивних секціях та заняттями за інтересами учнів даної категорії, здійснюється систематичний контроль за відвідуванням учнями школи, підтримується тісний зв'язок з батьками. Ведеться журнал обліку відвідування, вчасно виясняються причини пропусків. На кожного учня складено план індивідуальної роботи, закріплено педагогів наставників, ведуться психолого – педагогічні спостереження, психологом школи проводиться індивідуальна робота. Класні керівники та вихователі проводять відповідну роботу з дітьми, схильними до правопорушень.

У школі розроблена схема роботи по попередженню правопорушень та структура роботи з учнями з проблем формування культури поведінки. Створена рада профілактики правопорушень. Протягом навчального року було проведено 9 засіданнь Ради профілактики за участю адміністрації школи, учнівського активу, представників служби у справах ювенальної превенції.

На внутрішкільному обліку на кінець року перебуває 11 учнів. Частина учнів схильна до крадіжок та клептоманії (Кузьміна Е., Крестьянчик М., Кілєвий Д., Величко А.), мають розлади поведінки ( Калугін М., Бікіньов Д., Огли К., Дядиченко А., Костенко М., Глюзо О., Радітенко С.). Психолог школи Бикова О.М. проводить індивідуальну роботу з цими дітьми.

З метою забезпечення конституційних прав учнів, запобігання проявів жорстокого ставлення до дітей, приниження їх честі і гідності під час освітнього процесу, сплановано і проведено ряд заходів серед педагогів і учнів. Цікаво і змістовно проведено виховні години: « Булінгу – ні!», « Шкільне життя без насильства», « Профілактика булінгу». Практичний психолог Бикова О.М. провела з учнями опитування, анкетування. За результатами анкетування проведено інформаційні хвилинки «Скажемо: Ні жорстокості і насильству», заняття з елементами тренінгу «Конфлікти: причини виникнення та шляхи розв’язання», виставка дитячих малюнків «Світ без насильства». З учнями проведено заходи з профілактики торгівлі людьми, протидії проявам ксенофобії, уроки гендерної рівності, протидії насильству в сім’ї.

Проведено засідання методичного об’єднання вихователів, на якому   педагоги обговорили питання «Протидія булінгу в учнівському колективі ».

Проте, не зважаючи на проведену роботу з правового виховання в закладі бажаних результатів ще не досягнуто. Частина дітей не виконує Правила для учнів, окремі скоюють крадіжки, втечі, порушують дисципліну, вживають ненормовану лексику, грубо відносяться до однолітків та менших за себе. Діти не вміють адекватно оцінити ситуацію, свої вчинки, відносини виясняють бійками, образами, приниженнями. Це говорить про те, що педагогічним колективом школи недостатньо проводиться робота з превентивного виховання, допускається формальний підхід до роботи з дітьми з девіантною поведінкою, не дотримуються єдині вимоги до учнів, недостатній культурний рівень міжособистісних відносин у окремих класних колективах. Потребують посиленого контролю окремі учні 6-А, 6-Б, 7-А, 8-Б класів.

Багато учнів старших класів ведуть себе зверхньо, грубо, по-хамськи з педагогами та іншими працівниками закладу. Це є ненормальним явищем у школі, з яким треба боротися всім і викорінювати такі прояви дітей. Досвідчені педагоги знають: чим більше дитина зайнята корисною справою, тим менше в неї часу на шкоди. І нам з вами рідше доводитиметься стикатися з протиправними діями наших учнів, з лихослів’ям, курінням, пресловутим булінгом, на випадки якого ми з вами повинні, за новим законодавством, своєчасно реагувати. Усьому педагогічному колективу слід посилити роботу з даного питання, не залишати поза увагою будь-яке порушення учнівських правил, постійно проводити аналіз стану роботи з превентивного та правового виховання, намічати конкретні шляхи усунення недоліків у роботі. Класними керівниками та вихователями приділялась достатня увага профорієнтаційній роботі. Протягом року педагоги проводили презентації, години спілкування, бесіди, під час яких   формували розуміння значущості праці як джерела саморозвитку та самовдосконалення, виховували працьовитість, відповідальність, бережливість. Проведені зустрічі з представниками районного центру зайнятості, професійно-технічних навчальних закладів. Психолог школи проводила анкетування, індивідуальну роботу з учнями 9-10 класів.

Екологічне виховання здійснювалося шляхом проведення трудових десантів, екологічних місячників, походів у природу, годин милування природою, переглядом та обговоренням відеосюжетів на дану тему. Проведено Тиждень екологічного виховання, в ході якого проведено відео урок «Вчимося любити Землю», вікторину «Ми люди, доки є природа», конкурс на кращий екологічний плакат «Збережемо цей неповторний світ», акцію «Чиста школа». Вихователями проведено виховний захід «Будьмо друзями природи», акції «Годівничка», «Чисте подвір’я”. Педагогом – організатором Животовською О.О. були проведені свята «Стрітення», «Ой хто, хто Миколая любить…», Новорічні свята, лінійка пам’яті «Чорнобиль-біль і горе», пізнавальна програма до Дня Землі «Якби природа вміла говорити…» Також діти взяли участь у конкурсі малюнків «Зимові візерунки».

Проведення загальношкільних заходів спрямоване на масове охоплення учнів позакласною діяльністю, в якій кожен вихованець може проявити власні здібності, нахили, інтереси. Протягом року в школіÂ Â  проходили різні заходи: виховні години, години спілкування, конкурсно-розважальні заходи, вечори відпочинку, конкурси, змагання, вікторини і інші. Проте не всі класні колективи приймали активну участь у їх проведенні. Найбільш активними були учні 3-А класу ( Манжара Т.В., Копасова Т.А.), 4-А класу (Савченко Ю.П. вих. Андреєва А.М.), 7-А класу (кл.кер Шрамко І.М., вих. Дашевська Н.В., Домашенко В.О.), 8 класу (кл.кер. Азаров С.В., вих. Бальсанко Н.А., Демченко Р.В.). Дуже хотілося, щоб і діти, і педагоги були активними учасниками заходів, а не пасивними спостерігачами.

З метою розвитку творчих здібностей учнів протягом року у школі працювало 15 гуртків та 2 спортивні секції: вокальні групи «Веселкова доля», «Веселі нотки», інструментальний (кер. Голуб О.В.), хореографічний гурток (кер. Вовк О.Ю.), мовно-літературний (Коростильова Ю.О.), правознавчий (Дашевська Н.В.), англійської мови (Шрамко І.М.), фізики (Шершень С.В.), образотворчого мистецтва (Паливода В.В.), клуб юних майстрів ( Третьяков С.О.), різьблення по дереву (Третьяков О.В.), сопілкарі (Карпій Т.М.), профорієнтаційний (Бикова О.М.), декоративно-ужиткового мистецтва (Савицька А.П.), вишивки (Мищенко Л.М.), секції з футболу та волейболу (Куценко Є.М., Азаров С.В.). Робота всіх гуртків була спланована, затверджена, проводився облік відвідування. Важливим моментом роботи гуртків є організований набір дітей відносно їх уподобань, інтересів та навичок. Заняттями в шкільних гуртках охоплено 71 % учнів. Всі інші діти охоплені заняттями за інтересами. Керівники гуртків разом з дітьми приймали активну участь у конкурсах різних рівнів.

Здобутки та досягнення працівників закладу та здобувачів освіти у 2019/2020 н.р. подано у таблиці.

П.І.П.

Назва конкурсу

Результат

Дашевська

Наталія

Володимирівна

вихователь

Обласний конкурс «Господиня свого краю»

Переможець конкурсу у номінації «Жінка-працівник освіти і науки»

Савицька Антоніна

Павлівна

керівник гуртка «Умілі руки»

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Новорічна композиція»

І місце

Семенова Кароліна

Савицька Антоніна Павлівна

керівник гуртка «Умілі руки»

Обласний конкурс-виставка «Народна іграшка»

І місце

Батрак Галина

ІІ місце

Гармаш Карина

ІІІ місце

Гармаш Аліна

Савицька Антоніна Павлівна

керівник гуртка «Умілі руки»

Заочна Всеукраїнська виставка –конкурс «Український сувенір»

ІІ місце

Фоменко Катерина

 

Третьяков

Станіслав Олегович

керівник гуртка «Клуб юних майстрів»

Обласний конкурс-виставка «Народна іграшка»

І місце

Кохно Ігор

Третьяков

Олег В’ячеславович керівник гуртка «Веселий лобзик»

Обласний конкурс-виставка «Народна іграшка»

І місце

Манциленко Ілля

Третьяков

Олег В’ячеславович керівник гуртка «Веселий лобзик»

Обласна виставка –конкурс дитячої творчості «Берегиня роду українського»

І місце

Чепурний Костянтин

Левицький Тимур

Кікта Микита

Козаревський Станіслав

Михайлов Дмитро

Пантелєєв Данило

Паливода

Валентина Володимирівна

Керівник гуртка «Чарівний пензлик»

Обласний етап конкурсу дитячої та юнацької творчості « За нашу свободу»

ІІ місце

Кіяшко Владислава

Закарлюка Юлія

Паливода

Валентина Володимирівна

Керівник гуртка «Чарівний пензлик»

Обласний конкурс «Шляхами мужності славетних козаків»

ІІІ місце

Закарлюка Юлія

Чепурна  Єлизавета

Фізичне вдосконалення й виховання потреби здорового способу життя– один із пріоритетних напрямків виховної роботи. У школі постійно здійснюється медико – педагогічний контроль за фізичним вихованням учнів. Практикується обов’язкове проведення ранкової зарядки, фізкультхвилинок, спортивних годин, рухливих перерв . Проводяться спортивні свята, ігри, розваги, спартакіади. Учні приймають активну участь у районних та обласних заходах. У школі на належному рівні пройшов тиждень фізичної культури та спорту. Проведено внутрішньо шкільні змагання з міні – футболу, баскетболу, волейболу, легкої атлетики. Відбувся товариський матч з футболу між педагогами та учнями.

Формування здорового способу життя здійснювалось через санітарно-просвітницьку роботу, проведення загальношкільних акцій, фестивалів, конкурсів. Протягом року до послуг дітей функціонували спортивний та тренажерний зали, кабінет ЛФК.

Виховними досягненнями напрямку Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей є знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюд­ських цінностей, уміння співпрацювати з ін­шими, працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність мо­ральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. У зв'язку з цим було проведено ряд виховних заходів у групах : «Рід, родина, рідня», «Щаслива родина – щаслива дитина», «Без сім’ї немає щастя на землі»; морально-етичні бесіди «Стар­ші та молодші в сім'ї», години спілкування «Роде наш красний», « Людина починається з добра», «Я і мій рід» та інші. Належну увагу цьому питанню приділяють   вихователі Сташук С.О., Андреєва А.М., Дашевська Н.В., Бальсанко Н.А. Велику роботу проводять вчителі початкових класів, підтримуючи тісні зв’язки з сім’ями та родинами учнів. Однак спостерігається недостатній зв'язок з батьками класних керівників та вихователів старших класів, низька зацікавленість батьків у результатах навчання та виховання своїх дітей, байдуже ставлення до проблем школи. Є й такі педагоги, які протягом року не знайшли часу познайомитися з батьками своїх учнів, та бажання співпрацювати з ними.

З метою самореалізації дитини , розвитку її здібностей, життєвих навичок і ціннісних орієнтацій, залучення до активної участі в житті учнівського колективу в школі організована дитяча організація «Веселкова країна ».Запроваджено елементи учнівського самоврядування, яке має свій план роботи, розподілені обов’язки, проводяться засідання активу. Головне завдання учнівського самоврядування – це розвиток соціальної активності учнів, вміння спілкуватися в колективі, вирішувати питання, керувати ситуацією, можливості проявити себе. Активність і лідерські якості проявляють учні Кім Анастасія, Містеревич Ольга, Богодухов Кирило, Дмитрикова Анастасія, Лозова Наталка, Фоменко Вікторія, Гончарова Анастасія, Яровіков Максим. Робота учнівського самоврядування знаходиться на середньому рівні і потребує постійного удосконалення та залучення якомога більше учнів.

Протягом року плідно працювали МО класних керівників та вихователів. На засіданнях м/о були розглянуті питання планування виховної роботи в класах, розвиток професійної компетентності сучасного педагога, співпраця вихователя з батьками, сучасні виховні технології в роботі класного керівника і вихователя, попередження булінгу в учнівському середовищі, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики правопорушень, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід. Колеги ділилися власними здобутками.ÂÂÂ У закладі створені Рада профілактики правопорушень, Рада харчування, піклувальна рада. Всі засідання проведені згідно плану роботи, прийняті відповідні рішення. Адміністрацією школи здійснювався контроль за проведенням самопідготовок, виховних годин, загальношкільних заходів. Аналіз відвіданих виховних заходів свідчить про наступне: виховна робота проводиться на належному рівні; класні керівники та вихователі, спираючись на системний підхід, здійснюють оптимальний вибір методів і форм виховної роботи індивідуально для кожного класного колективу, щоб якісно вирішити поставлені завдання.

Проведений аналіз моніторингу рівня вихованості учнів засвідчив, що найкращі показники вихованості в учнів 3-А, 4-А, 8, 9-Б класах. Низькі показники вихованості відмічено в окремих учнів 6-А, 6-Б, 7-А, 10 класів, що вказує на недостатній вплив педагогічної діяльності на формування і розвиток в учнів свідомого ставлення до виконання правил поведінки, дотримання норм загальнолюдської моралі.

Отже, необхідним та важливим є вивчення саме рівня вихованості учнів. Проте окремі вихователі формально підходять до вивчення учнів та учнівського колективу. Адміністрація школи, увесь педагогічний колектив спрямовує свою роботу на створення умов безпечного перебування дітей у школі, охорону здоров’я учнів, профілактику дитячого травматизму і захворювань.

Проаналізувавши проведену роботу протягом навчального року можна зробити висновок про те, що виховна робота проводиться на належному рівні: педагоги підвищують свою фахову майстерність, приймають участь у конкурсах різних рівнів, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками загальношкільних заходів, конкурсів, акцій. Вихователька Моісєєва Т.М., педагог-організатор Животовська О.О. відправили серію своїх педагогічних надбань до видавничої групи «Основа». Частина з них надрукована в педагогічному журналі «Виховна робота в школі».

Питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднаннях класних керівників та вихователів.

Для підведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи видаються відповідні накази, проводяться інструктивно-методичні наради, розглядаються питання на педагогічних радах.

На основі нормативно-правових документів у школі було видано 53 розпорядчо-інструктивних наказів з виховної роботи: «Про попередження правопорушень, злочинності і бездоглядності серед учнів школи», «Про попередження суїцидальної поведінки серед учнів», «Про недопущення жорстокого поводження з дітьми в школі з боку педагогів та інших співробітників», «Про організацію виховної роботи в школі », «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання», «Про запобігання дитячому травматизму «Про організацію гурткової роботи», «Про стан відвідування учнями школи», «Про організацію позакласної роботи з фізичної культури», «Про роль учнівського самоврядування в організації освітнього процесу» і інші.

Вся система виховної роботи школи в цілому покликана комплексно вирішувати проблеми соціалізації дітей з особливими освітніми потребами до життя у сучасному світі. Проте, педагогічному колективу слід звернути особливу увагу на рівень сформованості загальної дисципліни вихованців та стан виконання ними Правил для учнів – головного критерію поведінки.

Шкільні заходи, заплановані на 2019/2020 н.р. здебільшого проведені відповідно до плану, рівень їх проведення – достатній.

Пріоритетні напрямки виховної роботи у 2020-2021 навчальному році:

1. Формування духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу.

2. Утвердження принципів загальнолюдської моралі.

3. Формування правової культури, виховання поваги до Конституції
України, законодавства, державної мови і державних символів.

4. Формування в учнів національної свідомості, патріотизму, любові до
свого народу, до України;
виховання пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності.

5. Створення умов для творчого розвитку дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти знайти кожному справу до душі.

6. Створення умов для соціального захисту дітей.

7. Застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих для самореалізації особистості до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

8. Активізація роботи учнівського самоврядування, залучення учнів до
усвідомленої участі до вирішення проблем класу, школи.

9. Підвищення рівня вихованості учнів школи.

Останнє оновлення на Четвер, 22 жовтня 2020, 08:41
 
Copyright © 2012 by Jester.