Головне меню

Опитування

Що ви найбільше хотіли би бачити на шкільному сайті?
 

Авторизація



Переклад сайту

Русский языкEnglish

Хто на сайті

На даний момент 22 гостей на сайті

Інформація

Я ОБИРАЮ ЗДОРОВІ ЗВИЧКИ PDF Друк e-mail
Написав Makcim   
Вівторок, 10 жовтня 2017, 08:49

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

image-0-02-05-088e302a881df7354eb824e32f3162e56f6d651c31b2aba53f694dbd80008503-V

image-0-02-05-d6f0accd05c343d9e7f6d5449edfc86637274e4abe88609ca8f7b97dc01540a2-V

image-0-02-05-f4108a09db506dc8e1d3c645b9d874880eecda00beaca13e8ecc2fd40660f281-V

image-0-02-05-fadc6c5dc6a1fa89f4819837b7d8bab17fb9b2bf124549b897c42b1467a2103a-V

ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ з основ здоров’я

вчителя Гайдар Н.С.

Тема: я обираю здорові звички. 

Мета: продемонструвати школярам, що здоровий спосіб життя – це просто і важливо, багатьох захворювань можна уникнути завдяки правильному харчуванню, фізичній активності, уникненню шкідливих звичок (відмова від вживання тютюну і алкоголю).

Навчальна: ознайомити учнів із поняттям «звичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок; навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення; формувати вміння порівнювати і формулювати висновки;

Корекційно-розвиваюча: розвивати логічне мислення на прикладах впливу корисних та шкідливих звичок на здоров’я та спосіб життя людини;

Виховна: виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя  та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності.

Завдання:

     пояснити базові принципи здорового харчування;

     ознайомити учнів із перевагами щоденної фізичної активності;

     пояснити руйнівну шкоду шкідливих звичок для життя і здоровя

     розвивати здорові здорові звички як основи щасливого і успішного майбутнього

     виховувати увагу до свого здоровя і самопочуття

 

Ключові слова: здорове харчування, фізична активність, здоровий спосіб життя, відмова від шкідливих звичок.

 

Необхідне забезпечення: оформлення дошки плакатами та малюнками відповідної тематики, технічні засоби (відеопроектор) для показу відеорецепту від Євгена Клопотенка «Мій корисний сніданок».

 

План заняття

1. Привітання,вступне слово, активізація уваги. (5 хв.)

2. Нервово-психологічна підготовка. Гра-обговорення «Рух – це здоров’я».Кросворд. (10 хв.).

3.Тест «Що ти знаєш про здоров’я», Фіз-хвилинка.(10 хв.)

4.Нервово-дидактична підготовка. Міні-дискусія на тему “Що впливає на наше здоров’я” (10 хвилин)

5.Зняття нервової напруги.. Показ відео-рецепту від Євгена Клопотенка «Мій корисний сніданок».» (5 хв.)

6. Рефлексія. Підбиття підсумків(5 хв.)

 

 

 

Хід заняття

Етапи заняття

Зміст

1. Вступне слово,

привітання, активізація уваги.

Привітання

Треба всім нам привітатись:

— Добрий день!

Дружно весело сказати:

— Добрий день!

Вліво-вправо повернемось,

Туди-сюди усміхнемось:

                       — Добрий, добрий, добрий день!

Педагог пропонує дітям поміркувати на тему здорового харчування та способу життя:

Які продукти є корисними для здоровя? Чому? Чи можуть бути корисні продукти смачними? Чому необхідно рухатися щодня? Здорове збалансоване харчування є запорукою хорошого самопочуття, гарних оцінок у школі та активного життя поза школою.

Загадка

Щоб здоров'я добре мати

Слід про нього змалку… (дбати)

Кожний ранок обливатись

І зарядкою… (займатись)

У дворі щодня гуляти,

Повноцінно їсти й… (спати)

Добре мити всі продукти,

Досхочу вживати… (фрукти)

Будете це все робити –

Перестанете… (хворіти)

 

2. Гра-обговорення «Рух-це здоров’я».

Нервово-психологічна підготовка.

Кросворд.

Розпочинаємо гру на тему фізичної активності.

60 хвилин фізичної активності необхідні щодня для міцного здоров’я дітей.

Педагог пропонує дітям зіграти у гру, під час якої вони дадуть відповідь на запитання, коли і за яких обставин можна проявити фізичну .

1. Вдома. Прибрати у своїй кімнаті та допомогти батькам у щоденних хатніх справах, посадити квітку на подвір’ї, присідати при переглядіулюблених телепередач.

2.У школі.Їздити до школи велосипедом, якщо вона знаходиться не далеко від дому і дорога є безпечною, відвідуватиспортивнісекціїпісляуроків, басейнтощо.

3. Поза школою.Організовуватирухливіігри з друзями-сусідами, їздити на велосипеді, роликах, самокатізеленими зонами.

4. У дорозі.Більше ходити пішки, ходити сходами замість пересуватися ліфтом.

 

Нервово-психологічна підготовка.

«Кошик корисних звичок». Скласти у «кошик» лише корисні звички. Правильне харчування, куріння, займатись фізкультурою, загартовування, вживання алкоголю,прогулянки на свіжому повітрі, приймати наркотичні речовини,слідкувати за гігієною,довго сидіти за комп’ютером, їсти фрукти.

3. Тест «Що ти знаєш про здоровя».

Фіз-хвилинка.

Педагог пропонує дітям пройти тест-квест на знання принципів здорового способу життя «Що ти знаєш про здоров’я».

 

1. Вакцинація (щеплення) захищає людей в усьому світі від 26 небезпечних захворювань. Від якого із перелічених захворювань поки немає вакцини?

-       Грип (Вакцина від грипу є – і це надійний захист. Проте вірус грипу дуже хитрий, швидко змінюється і загартовується, тому щеплення від грипу потрібно робити кожного року)

-       Кір  (Вакцина від кору є – і це єдиний захист від цього небезпечного захворювання. Дізнайся у батьків, чи робили тобі щеплення. Якщо ні, необхідно негайно звернутися до лікаря)

-       ВІЛ (вірус імунодефіциту людини) (Вакцини проти ВІЛ немає. Один із способів захисту від ВІЛ - використання презервативів)

2. Тітка запросила тебе у гості і спекла смачний шоколадний торт. Але ж солодощіÂ — це некорисна їжа. Що робитимеш?

-       З’їм невеликий шматочок, але піду на прогулянку після вечері (Це чудове рішення. Часом можна потішити себе смачненьким, але що менше солодкого ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров'я . Прогулянка допоможе організму впоратися з невеликим шматочком торта)

-       З’їм шматочок, щоб не образити тітку (Через солодощі псуються зуби, з’являється зайва вага, якої важко позбутися у майбутньому. Що менше солодощів ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров’я)

-       Моя тітка пече торти, від яких неможливо відмовитися - з’їм три шматки (Через солодощі псуються зуби, з’являється зайва вага, якої важко позбутися у майбутньому. Що менше солодощів ти їстимеш, то міцнішим буде твоє здоров’я)

3. Куріння  - вбиває. Як ти вважаєш, скільки людей у світі щороку помирають через куріння?

- 100 тисяч людей (На жаль, набагато більше. Щороку від куріння помирає близько 7 мільйонів людей. Уяви, скільки людей зберегли б собі життя, якби не курили)

-  7 мільйонів (Так, щороку від куріння помирає близько 7 мільйонів людей. Уяви, скільки людей зберегли б собі життя, якби не курили)

-      ÂÂ Від куріння не помирають (На жаль, щороку від куріння помирає близько 7 мільйонів людей. Уяви, скільки людей зберегли б собі життя, якби не курили)

4. Скільки хвилин щодня потрібно рухатися, щоб бути здоровим?

 - 60 хвилин (Правильно! Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах — усе, що тобі подобається. Найголовніше, активно рухатися щонайменше годину щодня — це секрет міцного здоров’я)

 - 15 хвилин (Щоб бути здоровим, потрібно більше рухатися.  Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах – усе, що тобі подобається. Найголовніше, активно рухатися щонайменше годину щодня)

 - Достатньо уроків фізкультури (Кількох уроків фізкультури на тиждень не достатньо для того, щоб мати міцне здоров’я. Потрібно активно рухатися щонайменше годину щодня. Ти можеш танцювати, стрибати, грати у футбол, кататися на роликах – варіантів безліч)

5. Яка їжа повинна займати найбільше місця на твоїй тарілці?

 - Овочі і фрукти (Так! Їж побільше ягід, моркви, яблук, свіжих і хрустких. Овочі і фрукти повинні займати половину твоєї тарілки)

 - М’ясо (Біле нежирне м’ясо, а з ним бобові, риба, яйця повинні займати одну четверту твоєї тарілки. Половина тарілки – це овочі і фрукти, а ще одна чверть – це каші і цільнозерновіпродукти)

 - ÂÂ Цільнозернові продукти (Каші і цільнозернові продукти повинне займати одну четверту твоєї тарілки. Половина тарілки – це овочі і фрукти, а ще одна чверть – біле нежирне м’ясо, бобові, риба, яйця)

6. Скільки овочів і фруктів ми повинні їсти?

 - 1 чи 2 жменьки овочів і 1 порцію фруктів, розміром із кулак(Так! Щодня потрібно з’їдати 1 чи 2 жменьки овочів і 1 порцію фруктів, розміром із кулак. На щастя, у нас таке різноманіття овочі і фруктів, що тобі ніколи не набридне!)

 - Їсти овочі і фрукти раз на місяць (Щодня потрібно з’їдати 1 чи 2 жменьки овочів і 1 порцію фруктів, розміром із кулак. На щастя, у нас таке різноманіття овочі і фруктів, що тобі ніколи не набридне!)

 - Їсти овочі і фрукти тільки влітку (Протягом всього року щодня потрібно з’їдати 1 чи 2 жменьки овочів і 1-2 шматочки фруктів. Допоможи батькам зробити запаси на зиму)

7. Спалося так солодко…і тепер ти спізнюєшся на перший урок. Що робитимеш із сніданком?

- Побіжу до школи не поснідавши. Їсти не дуже й хочеться (Твоєму мозку і тілу необхідна енергія, щоб добре попрацювати в школі. Навіть коли ти спізнюєшся, необхідно з’їсти щось поживне і корисне — наприклад, банан чи яблуко)

 -       Схоплю жменю цукерок і з’їм дорогою до школи — швидкий і солодкий сніданок (Тобі необхідна енергія, щоб добре працювати в  школі. А через солодощі може з’явитися зайва вага, якої важко позбутися. Навіть, коли ти спізнюєшся, необхідно з’їсти щось поживне і корисне - наприклад, банан чи яблуко)

  -       Візьму яблуко чи банан і з’їм дорогою до школи  (Чудове рішення! Навіть коли ти спізнюєшся, необхідно з’їсти щось поживне і корисне — наприклад, банан чи яблуко. Твоєму мозку і тілу необхідна енергія, щоб добре попрацювати в школі)

8. Який найкращий спосіб дізнатися, чи вага твого тілав межах норми і не шкодить твоєму здоров’ю?

-       Спитати в однокласників:  їм видніше (Якщо твоя вага викликає занепокоєння іÂ Â ти намагаєшся схуднути чи,  навпаки, набрати кілька кілограмів – найперше проконсультуйся з лікарем. Є спеціальна формула, за допомогою якої вираховують норму вагу для твого віку)

-       Моя вага не впливає на моє здоров’я. Для чого мені дізнаватися норму (Ті, що знають і контролюють свою вагу, рідше страждають через зайву вагу і ожиріння. Їж різноманітну і поживну їжу, більше рухайся – і твоя вага буде в нормі)

-       Спитати у лікаря – з порадами щодо здоров’я варто звертатися лише до фахівців (Правильне рішення. Якщо твоя вага викликає занепокоєння іÂ Â ти намагаєшся схуднути чи, навпаки, набрати кілька кілограмів – найперше проконсультуйся з лікарем. Є спеціальна формула, за допомогою якої вираховують норму ваги для твого віку)

9. Чи потрібно ходити в спортзал, щоб бути в хорошій фізичній формі?

 -    Так,  лише заняття в спортзалі вважаються фізичною активністю (Будь-яка щоденна руханка корисна для здоров’я. Вмикай музику і танцюй вдома, придумай нову гру з м’ячем, влаштуй бігові перегони з друзями  - можливостей безліч!)

-       Звісно, до того ж – обов’язково працювати за чіткою програмою з тренером (Будь-яка щоденна руханка корисна для здоров’я. Вмикай музику і танцюй вдома, придумай нову гру з м’ячем, влаштуй бігові перегони з друзями  - можливостей безліч!)

-       Ні, навіть проста рухова активність тримає нас у формі. Можна підніматися сходами замість ліфта чи поганяти в футбол (Так! Будь-яка щоденна руханка корисна для здоров’я. Вмикай музику і танцюй вдома, придумай нову гру з м’ячем, влаштуй бігові перегони з друзями  - можливостей безліч!)

10. Який з цих фактів неправдивий?

 -    Алкоголь може спричинити серйозне отруєння (Це правда. Алкогольне отруєння виникає, коли організм не справляється з кількістю випитого. Це може мати дуже серйозні наслідки для організму  і нанести ушкодження мозку)

-       Що раніше людина починає вживати алкоголь, то більша ймовірність розвитку алкоголізму у майбутньому (Це правда. Чим раніше людина починає вживати алкоголь, тим більше ризиків мати серйозні проблеми у майбутньому)

-       Алкоголь спричиняє лише веселощі (Так, це неправда. Алкоголь погано впливає на пам’ять і концентрацію уваги, може бути причиною отруєння та серйозних проблем зі здоров’ям у майбутньому)

 

Фіз-хвилинка.

«Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу:

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7  –  правим коліном,

цифру 8  –  лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – «хвостиком».

4. Міні-дискусія на тему “Що впливає на наше здоров’я ”.

Нервово-дидактична підготовка.

Педагог разом із учнями обговорює причини, через які люди у сучасному світі хворіють. Чому в одних країнах люди живуть довше, а в інших   - менше? Від чого це залежить? Чи може людина самостійно на це впливати?  

Гра «Обєднай у групи», гра «Піраміда способу життя»

 

5. Зняття нервової напруги.

Показ відео-рецепту «Мій корисний сніданок»

Показ відеорецепту від Євгена Клопотенка «Мій корисний сніданок»

Після перегляду рецепту здорового і корисного сніданку пропонується їх обговорити та запитати дітей, що вони їдять на сніданок, проаналізувати, чи їжа корисна і як можна покращити щоденний раціон відповідно до рекомендацій у відео.

6. Рефлексія.

Підбиття підсумків.

Педагог разом з учнями проговорює ключові принципи здорового харчування та способу життя (відмова від куріння та алкоголю), закликає вчитися готувати корисні та смачні страви, більше бувати на свіжому повітрі, обирати рухливі ігри замість сидіти за комп’ютером.

Вправа «Відкритий мікрофон».

 

Домашнє завдання (на вибір):

І рівень: опрацювати статтю в підручнику: дати усно відповіді на запитання підручника.

ІІ рівень: змоделювати ситуації, які спирають бажанню змінити звичку

ІІІ-ІV рівень: (на вибір):

1. Створити мeню здорового харчування на цілий дeнь

2. Зробити відeорeцeпт улюблeноїÂ  страви.

3. Написати eсe/скласти кросворд/ організувати флeшмоб “Бути здоровим - бути щасливим”

Останнє оновлення на Вівторок, 10 жовтня 2017, 09:07
 
Copyright © 2012 by Jester.